Korta intervaller!

Halloj, helgen är nästan slut och i morgon är det ny vecka… Jag har haft en vecka helt utan träning 🙁 har haft någon envis hosta som inte har velat ge med sig så jag har fått vila.. Men till veckan så 🙂

Jag tänkte försöka få till några träningspass, styrka men kanske också intervaller, det får i så fall bli på cykeln 🙂 Du som jag kanske behöver köra ett intervallpass som är kort och effektivt? I så fall kommer här ett tips!

Här kommer ett litet kort tips på korta/snabba intervaller. Fokus är att bli trött, få hög puls och nästintill ”maxa” det Du får ut för dagen. Välj att springa, cykla, ro, åka skidor, det som passar dig bäst helt enkelt!

  • Uppvärmning: ca 15 minuter, avsluta med några korta sprinter på ca 5-10 sekunder.
  • Intervaller: 30 x 30 sekunder, 30 s max och 30 s vila och upprepa 25 gånger.
  • Nedvärmning: ca 10 minuter.

Relativt tufft pass men Du kommer att vara så nöjd efteråt 🙂 Lycka till!

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.