Knäböj med kick

Ibland så får jag lite tid över och kan knåpa lite på idéer på nya inlägg och idag har jag spånat på lite olika inlägg jag kan skriva nu under vissa kvällar 🙂 Så dagens inlägg blir ett tips på en styrkeövning.

Ett kort tips på en styrkeövning, gör knäböj med en kick åt sidan. Denna variant av knäböj tränar inte din maxstyrka men rörlighet, ben, rumpa och även balans. Gör övningen med fullt fokus! Vill du göra övningen lite mer jobbig så ta en kettlebell eller viktplatta i famnen framför dig. Men se ändå till att ha balans och stabilitet 🙂

Knäböj med kick

(Inlägget innehåller Adlinks)

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.