Långa intervaller!

Hallå, lördag och helg. Vi åker på lite utflykt idag, tänkte besöka en gårdsauktion, det brukar vara trevligt och vädret ser ut att bli bra. Tänker att det är lagom för mini också, får hoppas att han är på bra humör 🙂

Varmt; Sol
En varm dag tidigare i sommar

Lördag och helg, lite ledigt och kanske lite mer tid till tärning? Jag tänkte därför ge er ett intervallpass med fokus på längre intervaller och uthållighet. Tanken med passet är att det ska vara jobbigt, länge! Du ska hålla en intensitet på ca 85 % av ditt max, så kallad tröskelfart. Du kan köra passet på en konditionsmaskin, eller utomhus på exempelvis en cykel, rullskidor eller löpandes! Det som passar dig bäst helt enkelt.

  • Uppvärmning: Värm upp ordentligt, runt 15 minuter, avsluta uppvärmningen med några fartökningar för att få upp lite puls och förbereda musklerna.
  • Intervaller: 6 * 6 minuter vila 1,5 minuter. Kör 6 st 6 minuter hårt och vila 1,5 minut. Det kommer att vara jobbigt och det är meningen. Kör du ute så kör gärna intervallerna där det är lite kupering.
  • Nedvärmning: Värm ner ordentligt, kom ner i puls och rör på dig lagom under 10-15 minuter och avsluta med stretch och rörlighet.

Lycka till med passet 🙂 Berätta gärna hur det går!

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.