Backintervaller!

Hej 👋🏼 god förmiddag. Nu är det nästan helg och vad passar inte bättre än att starta helgen med exempelvis backintervaller?

Börja helgen med träning och samla bra endorfiner.. Jag kör inte backintervaller men väl styrketräning.. Men för att ge er ett tips så kommer här en variant av just backintervaller!

  • Uppvärmning: värm upp i sådär en 10-15 minuter, kör lite rörlighet vid behov.
  • Intervaller: hitta en backe som tar runt 60 sekunder att springa upp, spring upp 6 gånger och gå ner, vila ca 5 min och sen spring 4 gånger upp och jogga ner..
  • Nedvarvning: jogga ner runt 10 minuter och stretcha.

Lycka till!

Personlig tränare ✌🏻

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.