Träna magmusklerna på sidan…

Hallå tisdag 🙂 Hoppas allt är bra! Här myser vi och packar upp flytten för fullt… Försöker ha en plan för att slippa den värsta röran.. men vet inte hur det gått, känns som det är saker överallt…

Jag tänkte idag visa er en övning för magmusklerna på sidan av kroppen. Övningen körde jag relativt långt in i graviditeten då det fungerade bra för mig och jag hade bra kontakt med musklerna, men om du tappar kontakten så bör du inte göra den längre. Jag har inte börjat med övningen nu efter födseln ännu, det är lite tidigt… Jag brukar kalla övningen för “Nudda häl” av den enkla anledningen att det är det vi strävar efter i övningen.

För att genomföra övningen, ligg på rygg, böj benen och sätt i hälarna på “lagom” avstånd från rumpan. Håll spänning i bålen, håll ner svanken och dra “ihop” kroppen åt sidan och sträva med handen mot hälen, dra tillbaka och ner på andra sidan och fortsätt så i exempelvis 40 sekunder. Lycka till!

Nudda häl

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.