Bålövning, “nudda häl”

God morgon, hoppas allt är bra! Söndag och veckans sista dag, vi gör något bra av den här dagen, eller hur 🙂 Jag ska fixa lite på Knoddens säng, träna lite och vila 🙂

Att träna bålen är viktigt även när man som jag är gravid, även om man då måste anpassa övningar så att de inte skadar musklerna, men de inre musklerna går utmärkt att träna för de flesta.

Idag tänkte jag tipsa om en övning som tränar magmusklerna på sidan och den här övningen kunde jag köra relativt långt in i graviditeten, numer gör jag den inte…

Övningen går ut på att du ligger på rygg, benen böjda och fötterna i marken, “dra ihop” musklerna i magen (tänk dig en dragkedja) Håll spänningen och dra sen med magens muskler på sidan överkroppen åt ena hållet, nudda hälen med handen och dra tillbaka med andra sidan av magen, upprepa detta i lagom fart under ca 40 sekunder, vila och upprepa igen.

Lycka till och träna fokuserat 🙂

“Nudda häl”

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.