Spänstövning, Borzowhopp

Här kommer en “påminnelse” om en grym spänst/styrkeövning som bränner bra och som nästan garanterat ger träningsvärk. Jag har visat den förr och här kommer den igen 🙂

Denna övning är relativt krävande och det är bra att börja med få repetitioner, kör kanske 4-6 st till att börja med. Vila och sen upprepa 3-4 gånger. När Du har kört några tillfällen och känner att övningen sitter så kan Du öka på antalet repetitioner upp till kanske 10-12 st. Övningen heter Borzowhopp och tränar lår/rumpa bra. Det är en bra övning för spänst och passar bra för exempelvis löpare och skidåkare.

Tänk på att vara så upprätt i kroppen som möjligt, se till att inte falla framåt eller åt sidorna, ha fokus på bålstabiliteten. LYCKA TILL!

Borzowhopp

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.