Intervallpass, uthållighet!

Då var det dags igen, ett intervallpass med fokus på uthållighet. Du ska inte springa i maxfart på intervallerna utan ligga på ca 80-85 % av ditt max!

Dagens tips är ett intervallpass som fokuserar på Din uthållighet. Detta innebär att det ska vara “jobbigt länge”, det blir längre intervaller och kortare vila. Men inte någon maxfart!

Som jag brukar så ger jag er ett intervallpass i sin helhet, från uppvärmning till intervaller till nedvärmning och stretch.

  • Uppvärmning: 15 minuter, det du tänker köra intervaller med, ex cykel, löpning, roddmaskin, crosstrainer, skidor
  • Intervaller: 6 x 8 minuter, vila aktivt 2 minuter, ex gå, cykla lugnt etc.
  • Nedvärmning: 10 minuter för att få ner puls, få igång cirkulation och återhämtning i kroppen.
  • Stretch/Rörlighet: Beroende på vilken aktivitet Du har kört intervallerna på så stretcha de muskler som har behov och kör även lite lätt rörlighet som avslut.

Lycka till med Dina intervaller, berätta hur det gick 🙂

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Personlig tränare & Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.