Ett blandpass :)

Återigen vill jag dela med mig av ett träningspass i sin helhet. Detta är ett blandat pass och tanken är att Du ska kunna köra passet både ut och inne, där det passar dig bäst helt enkelt!

Passet är tänkt att blanda styrka med flås. Enkel styrka med kroppsvikt, eller vikt om man har och övningar som ger flås och puls. Och som sagt, det ska gå att köra passet både inne och ute, på gymmet eller hemma. Det för att alla ska kunna köra passet utan att tröskeln att ta sig iväg ska vara för hög eller att du måste ha redskap. Nä jag är för det enkla som kan bli mer avancerat om Du vill!

Så hur tänker jag då? Här kommer tipset på passet i sin helhet, från uppvärmning till klart!

Uppvärmning: Få lite puls 7-10 minuter, det kan vara genom:
* Löpning        * Crosstrainer
* Hopprep       * Roddmaskin
* Cykel

Styrka/Flås: Kör dessa övningar 2 & 2 direkt efter varandra, vila 30 sekunder och sen upprepa antal gånger som står!
* 15 Knäböj + 30 X-hopp (Hoppa ut och in med armar och ben) x3
* 20 Utfallssteg + 40 Hopprepshopp (Funkar utan hopprep också!) x3
* 45 sekunders planka + 8 burpees x3
* 20 Rumplyft + 40 höga knän x3
* 20 Twist + 12 Upphopp x3

Nedvärmning: Promenad, cykel, jogg ca 7-10 minuter

(Innehåller Adlinks)

Lycka till med passet, har Du funderingar kring det så är det bara fråga 🙂

 

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.