Tips på ett varierat löppass!

Att ibland bryta mönster och göra något nytt är bra. Det gäller även dina löppass, så därför tänkte jag idag tipsa Dig om variation i löpningen, hur Du kan varier Dina löppass på ett enkelt och okomplicerat sätt 🙂

Det finns många sätt att variera Dina löppass, till exempel att springa den vanliga rundan åt “andra hållet”, bryt av med lite styrkeövningar eller löpskoleövningar. Spring tillsammans med en kompis, granne eller vem som helst typ…

Mitt tips på ett varierat pass kommer här:

Under din runda, när Du kommer till en backe, gör 10 knäböj och spring sen upp för backen lite fortare, upprepa detta 2 gånger, och fortsätt sedan till nästa backe och gör samma sak där, och vid “alla” backar. Är Din runda utan backar? Gör lika men kör exempelvis mellan 4 stolpar vid några tillfällen, mellan någon korsning, mellan de där utmärkande träden eller liknande. Det gör att det blir lite variation, men tar inte längre tid eller blir mycket längre runda. Lite variation på Din vanliga runda iaf 🙂

Snart är det kanske snö igen…

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.