Cirkelpass

Att träna ska vara enkelt, det ska inte ta emot och det ska inte behöva ta väldigt lång tid. Jag tänker också att det inte ska vara avancerat, håll det enkelt och lätt! Om du nu inte vill ha det avancerat och långt och att det får ta emot, allt är ju enligt just dina preferenser 🙂

Vill Du träna ett styrkepass tycker inte jag att det ska vara lika med att behöva gå till gymmet om Du inte vill, eller att Du ska behöva ha en massa redskap hemma. I mitt tycke så går det alldeles utmärkt att träna ett enkelt och effektivt styrketräningspass hemma med enbart kroppsvikt. Det blir ju vad man gör det till och det kan bli nog så jobbigt och tufft 🙂

Knäböj, Basövning, Löpstyrka
Knäböj

För att göra det ännu mer enkelt för Dig så tänker jag därför att jag också ger er ett klart pass, en enkel cirkel att köra hemma, med Din kropp som vikt. Och som alltid så är det ett tips, Du kan alltid lägga till eller dra ifrån så att det passa just Dig och Dina förutsättningar. Och tveka inte att fråga om Du undrar över något!

Så, här kommer passet:

Uppvärmning: X-hopp + Skidhopp 30+30 *3 (X-hopp, du hoppar ut och in med fötterna och armarna som ett X, skidhopp när du står på platsen och hoppar fram och tillbaka med fötterna och diagonalt med armarna, som att du åker skidor)
Cirkeln: Jobba 30 sekunder, vila 15 sekunder, 2 gånger på varje övning innan Du byter, och sen 2 varv
* Knäböj (film kommer nedan)
* Sidplanka (stå på sidan med fötterna eller knä i och på armbågen, pressa upp höften)
* Tåhävningar (kontrollerat och långsamt)
* Situp med vridning (film kommer nedan)
* Utfallssteg
* Rygglyft, raka/sneda
* Rumplyft (film kommer nedan)
* Planka med vridning (film kommer nedan)

LYCKA TILL!

Här är filmerna:

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.