Styrkeövning för löpare

Jag vill ju dela med mig och tipsa om träning, upplägg, övningar med mera för att underlätta och sprida glädje kring träning och rörelse. Jag tänker att jag som har kunskap och erfarenhet med mig delar med mig till de som behöver, som inte har samma bakgrund, eller ja, till alla så klart 🙂

Därför fortsätter jag att visa övningar, tipsa om hela pass att köra, utgå ifrån, manipulera osv… Jag tänker att det kan underlätta för någon av er där ute och då blir jag glad att ha hjälpt till 🙂

Det jag idag tänkte visa på är en övning jag visat förut, det är en styrkeövning för ben/rumpa/balans och bål. Nämligen Utfallssteg i olika riktningar. Har skrivit om den tidigare, HÄR och HÄR.

Här kommer en film som visar hur övningen ska genomföras, tänk på att ha full kontroll, slarva inte och ta det lugnt, håll en spänd överkropp för att hålla balans och “snygg” hållning.

 

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.