Lätt löppass, 30 minuter

Komma igång igen efter sommaren? Eller behålla det som gjorts under sommaren? Fortsätta på den inslagna vägen? Oavsett så tänker jag att det ibland är bra med lite tips och nya idéer, at kopiera helt eller plocka russinen från!

Jag tänkte mig att här tipsa om ett pass som inte behöver ta mer än 30 minuter, Du kan så klart lägga till mer tid eller repetitioner om Du vill, eller minska ner om det behövs, allt utifrån just Dig själv!

Här kommer passet:

  • Jogga 5-7 minuter i lagom fart för Dig!
  • Stanna och gör följande:
    • 3*20 Sidhopp/sida
    • 3*10 air squat
    • 3*20 X-hopp (hoppa ut och in med fötterna och ta med armarna, som ett kryss)
  • Spring/Jogga ca 10 minuter
  • Stanna och gör följande:
    • 2*20 Sidhopp/sida
    • 2*10 air squat
    • 2*20 X-hopp
  • Jogga ca 5-7 minuter

Detta passar för de allra flesta, löpningen sker i din takt och det spelar ingen roll hur fort det går eller om det är exakt på minuten, kör på din känsla. Vill Du köra fler repetitioner eller övningar så lägg till eller byt ut om de inte passar.

LYCKA TILL 🙂

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.