Varmt ute, se till att få i dig vätska!

Nu när vi har haft en lång period med mycket värme (hoppas att sommaren kommer bjuda på lika skönt och varmt) så gäller det att hålla vätskebalansen. Se till att dricka ordentligt med vatten, och allra helst om du tränar mycket ute i värmen.

Tränar du ute nu i värmen, oavsett om det är styrka, löpning, rullskidor eller cykel så är det som sagt oerhört viktigt att se till att ha druckit mycket. Är passet inte så långt, drick innan och fyll på efter. Men om Du ska hålla på ett tag, desto viktigare är det att fylla på regelbundet under tiden som du tränar. Det finns flera olika alternativ att få med sig vätska ut på träningspasset. Cyklar du så kanske du har en flaskhållare på cykeln där du kan sätta en vattenflaska, men om du åker rullskidor eller springer så kan ett vätskebäste eller vätskeryggsäck vara en bra ide, funkar ju även om du cyklar så klart 🙂 Nedan tipsar jag på några olika varianter och storlekar:

1. Svart Camelback // 2. Blå Camelback // 3. Blå Salomon vätskeryggsäck // 4. Svart vätskebälte

(Innehåller Adlinks)

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.