Styrkeövning för löpare, bålstyrka!

För att fortsätta tipsa om lite olika styrkeövningar för löpare, och framförallt bålstabilitet så filmade jag en övning till er häromdagen.

Övningen som jag visar i filmen nedan är en planka där jag har fötterna i ett TRX-band (reklamlänk). Övningen fungerar också bra om man har fötterna på en boll (reklamlänk). Tänk på att spänna kroppen, ingen svank och dra in knäna mot magen. Håll kroppen spänd genom hela rörelsen och tryck ut benen till utgångspositionen igen. Håll upp ryggen så den inte sjunker ner.

Lycka till!

(Innehåller Adlinks)

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.