Styrkeövning för löpare, gående sittandes…

Söndag kväll och ytterligare en vecka har passerat. Och sista veckan så har det varit riktigt höstväder, sol och lite kyligare.

Igår var vi ner till Falun och var på Mando Diao, det var grymt, och vi bodde på hotell och fick således hotellfrukost idag, mums.

Idag har jag åkt lite rullskidor, och nu blir det soffmys resten av kvällen.

Det jag egentligen ville tipsa om idag är en styrkeövning som tränar lår och rumpa. Då övningen görs är olika håll så tränar du upp musklerna runt om vilket du har stor nytta av dom löpare. Övningen genomförs genom att “sitta” ca 90° med överkroppen så lodrät som möjligt, gå sedan med korta steg som i en fyrkant. För att göra det ytterligare lite jobbigare så ta hjälp av ett gummiband, som jag har på filmen nedan, där ser ni hur övningen genomförs, lycka till 😊

 

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *