Ny vecka, Vad ska Du hitta på?

Nu är det måndag igen, en ny vecka och massa nya saker att hitta på. Det är en kort vecka på jobbet då det sen är påsk, och vi får lite längre ledighet 🙂

I helgen var jag och sambon ner till Uppsala och jag sprang två tävlingar, en medeldistans i lördags, hade bra fart till en början, men kroknade på slutet och hade svårt med kartkontakten, lite besviken på mig själv i det tekniska genomförandet, jag kan ju så mycket bättre, så här gick det. Och här är kartan.

Orientering, Tävling, Medeldistans

Vi slappade på hotellet och åkte sen iväg och åt middag, vi kom i säng rätt tidigt för att i går komma ut på stafett, vädret var otroligt bra och det var riktigt varmt att springa. Jag var seg i benen och det tog en stund för mig att komma igång och jag var nog lite seg från lördagen. Jag kämpade på och bitvis fanns farten där och det var bra. Tekniskt gick det mycket bättre idag, även om jag mot slutet blev trött och behövde göra några extra kartstopp för att inte hamna helt fel, så här gick min sträcka (gaffel). Efter 3 sträckor slutade vi till sist på en 3:e plats, vilket får vara godkänt. Jag vet vad jag ska ta hem och jobba på för att hitta formen till 10mila om 3 veckor.

Vila, slappa

Nu ska iaf benen få vila lite 🙂

Vad händer den här veckan? Jag ska idag vila mina ben men ändå träna lite, behöver väcka överkroppen lite, alltid skönt att köra något pass överkropp då jag sitter vid datorn hela dagarna, jag blir som en banan. I dag var det grått och trist väder, inte så upplyftande och mer tröttgörande än uppiggande.

Utsikt, Dimma, Grått, Måndag

Annars så bjuder som sagt veckan på enbart 4 jobbdagar, påsken ska sen spenderas tränandes, äggätandes, båtfixandes och trädgårdsfixandes på hemmaplan. Det ska bli skönt att bara vara hemma, hoppas på finväder, men just nu ser det kanske inte ut som det…

Påskväder, snö, sol?, vart tog våren vägen?

Typiskt, men träna, det kan jag göra ändå. Planen ser ut så här, ungefär, med flexibilitet:

  • Måndag – Gymmet (överkropp)
  • Tisdag – Orienteringsträning
  • Onsdag – Vila
  • Torsdag – Långa Intervaller
  • Fredag – Löpning + Löpstyrka
  • Lördag – Vila
  • Söndag – Korta intervaller

Ha en fin vecka, ta vara på möjligheterna och varandra 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *