Nyckelpass i din träning

Jag tänker för att underlätta min planering av träningen så har jag några nyckelpass som jag vill få in varje vecka. Det kan till exempel vara att jag vill hinna med *ett intervallpass *ett långpass och *ett löpstyrkepass. Då ser jag till att de dagar som jag har mest tid så planerar jag in dessa pass. Oftast så har jag tid för fler träningspass under veckan och då fyller jag på med det jag känner för. För mig har det oftast handlat om 3-5 nyckelpass/vecka, och numer kanske ca 2-3 pass. Antalet nyckelpass som varje person behöver varierar, och det beror på erfarenhet, nivå, idrott, nybörjare, elit och så vidare. Det kan också vara så att vilka Nyckelpassen är varierar under året, är det en grundträningsperiod, tävlingsperiod med mera har också inverkan på Nyckelpassen.

Nyckelpasset behöver heller inte se likadant ut varje vecka, det kan variera mellan ett längre vägpass ca 90 min, ett kuperat skogspass ca 75 min osv..

Vill du komma fram till vilka dina Nyckelpass kan vara?

info[at]traninglopninglycka.se

Träninglöpninglycka

Publicerat av

Träning Löpning Lycka - Johanna L

Jag är en upplevelsejunkie, tycker om nya äventyr och upplevelser. Gärna ska de utföras med hjälp av min egna kropp, där den får utmanas, sättas på prov och testa nya saker. Jag vill att fler ska upptäcka nya saker med hjälp av sin egen kropp, att vilja ta steget att börja springa, upptäcka platser till fots. Jag är utbildad Löpcoach, har tränat konditionsidrotter i hela mitt liv. Jag har mycket erfarenhet med mig som jag mer än gärna delar med mig av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.